# Blogg 100 Dag två Måndag 2 mars. Tisdag kväll…

Ibland brukar jag glömma att uppskatta mina dagar och bara känna mig jäkligt otacksam och trött på allt, särskilt om jag är mitt i dåligt cashflow. Just februari blev det ett sånt, och det kändes lite segt, en dipp att allt en jobbat in kommer först i mars…i klump. Sen ÄR ju också februari en såndär mittemellan månad, det gååår ju inte att komma ifrån. Men så häromdagen när jag gick upp, och gnällde lite om att det var för tidigt… och åkte i väg mot två dagars (faktiskt betald) workshop i Transmedia, så sa min man lite skämtsamt ”Transmediaworkshop. Jaja, du lever ett sånt spännande liiv”. Då kände jag faktiskt att hey, ja, vilken tur jag har ändå. Transmedia. Lära om Occulus Rift. Fruktdrink till frukost. Filmdagar i Berlin. Fasen vad spännande. Olika saker jag gör. Allt från glam på röda mattan till att regissera tonårskids i en liten skola i Småland, eller göra teater och skrivövningar med femmor i Katrineholm, eller gå på en strand i Lomma med min familj och en hund vi fått på halsen för att en moster inte kan ha den mer, eller ha ett Skypemöte med en sjukt spännande och inspirerande manusgrupp vi startat, på engelska dessutom. Och nu, avsluta kvällen, alltför sent med att hjälpa äldsta dottern med engelska-läxan. (Mest spännande av allt, oh yeah!) Och shit, jag är trött, men jag uppskattar faktiskt det hele. Tack universum för att jag känner igen. Februari är över och nu kommer solen! Eller huuur! 😉

Featured imageFeatured image

Featured imageFeatured image

Featured image

Kommentera

